Jalmari-botti täällä, moi! 👋

Vapauta asiantuntijoiden aikaa. Automatisoi sisäiset ja ulkoiset prosessit chatbotin avulla.

Luo persoonallinen chatbot ja määritä sen työtehtävät

Tarvitsetko näppärän keinon, jonka kautta kommunikoida asiakkaiden kanssa tai kerätä palautetta? Haluatko lisätä vuorovaikutuksellisuutta verkkopalvelussa ja rakentaa työnantaja- sekä brändimielikuvaa? Onko sisäisissä prosesseissanne jotain automatisoitavaa? 

Sinulla on ymmärrettävästi kädet täynnä töitä, joten anna minun, veikeän ja valloittavan chatbotin, Jalmarin, auttaa sinua tavoitteidesi saavuttamisessa.

Voit upottaa minut in-page bottina osaksi nettisivujen sisältöä tai käyttää oikean alareunan chatti-ikkunaa. Kokeile, kuinka keskustelu kanssani sujuu!

Nuoli, joka osoittaa chatbottiin

Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Tutustu tietosuojaselosteeseen.

Jalmari-botti tekee sinut sekä asiakkaasi onnelliseksi

Chatbotin käyttömahdollisuudet ovat laajat ja hyödyt mitattavat.

Jalmari-botin sydäntyyppi_QALMARI
Jalmari-botin sydäntyyppi2_QALMARI

Yhdistämällä chatbotin yrityksen taustajärjestelmiin, mahdollisuudet kasvavat entisestään.

Nallukka-botti ihastuttaa sympaattisella keskustelullaan Pesäpuun verkkokaupassa

Pesäpuu ry on lastensuojelun kehittämisyhteisö, jonka visiona on, että jokainen lapsi lastensuojelussa on turvassa, osallinen, arvokas ja rakastettu.

Pesäpuun verkkokauppa myy toiminnallisia apuvälineitä, joiden tehtävänä on edesauttaa lasten ja nuorten hyvinvointia. Verkkokaupassa palveleva Nallukka-botti on kehitetty auttamaan asiakkaita löytämään tarpeeseensa sopivat tuotteet, ja Nallukka jakaakin innoissaan tuotesuosituksia eri ikäryhmille

Verkkokaupasta kertyvä tuotto käytetään lastensuojelun kehittämiseen. 

Oletko valmis herättämään nettisivut henkiin?

Jalmari-botti tyyppi_Qalmari

Jalmari-botti blogi

Kysymyksiä chatboteista: kooste

Lähes 80 % vastaajista valitsee yhteydenottotavaksi chatbotin

LinkedInissä tehty kyselykartoitus chatbotteihin liittyen paljastaa mielenkiintoisia näkökulmia mielikuvista, joita chatbotteihin liittyy sekä siihen millä tavoin ihmiset mieluiten viestivät yrityksen kanssa.

Mikä on chatbot ja mihin tarkoitukseen bottia käytetään?

Mikä ihmeen chatbot ja mihin käyttöön bottia tarvitaan?

Avasimme termejä ja kerromme, mitä hyötyä boteista on. Botit eivät korvaa ihmisiä, mutta ne toimivat korvaamattomina kavereina, kun niille antaa hoidettavakseen omat työtehtävänsä.

Usein kysytyt kysymykset

Mikä on chattibotti, miten se toimii ja mitä hyötyä siitä on liiketoiminnassa? Klikkaa kysymystä ja lue vastaus.

Chattibotti on ohjelma, joka herättää nettisivusi henkiin avaamalla keskustelun nettisivukävijöidesi kanssa. Jalmari-bottia voi käyttää kahdella tavalla: upotettuna nettisivusisällöksi tai alareunan bottipainikkeena.

Yksisuuntaisena viestintäkanavana toimivat nettisivut eivät enää toimi asiakashankinnassa. Nettisivu, jonka tavoitteena on toimia myyntikanavana, on vuorovaikutuksellinen ja ohjaa kävijää toimimaan.

Chattibotin avulla keskustelunaloitus nettisivukävijän kanssa on luontevaa. Osana sivun sisältöä oleva botti ei häiritse asiakasta, vaan pikemminkin herättää positiviisesti huomion ja tarjoilee unohtumattoman asiakaskokemuksen – kuljettaen kävijää samalla kohti asiakkuutta.

Chattibotilla on lukuisia käyttötapoja! 

Suosituin käyttötapa on liidien generointi, eli nettisivukävijöiden yhteystietojen kerääminen esimerkiksi yhteydenoton tai opaslatauksen kautta. Sivun sisällön sekaan upotetun keskustelevan chattibotin avulla saadaan aktivoitua myös passiiviset nettisivuvierailijat. 

Esimerkkejä chattibotin käyttötavoista:

  • liidien kerääminen
  • tapahtumiin ilmoittautuminen
  • rekrytointi
  • asiakaspalvelu
  • tilausten vastaanotto
  • ladattavien tuotteiden ja liidimagneettien toimittaminen
 
Chattibotilla korvaat lomakkeet nettisivuilta ja teet palvelustasi henkilökohtaisempaa keskustelevan markkinoinnin avulla. Asiakkaat eivät hengaile nettisivuillasi ilman syytä. He haluavat ostaa yrityksesi tuotteita tai palveluita, ottaa yhteyttä, hakea työpaikkaa, ilmoittautua tapahtumiisi tai mitä uniikkia sivuillasi tarjoatkin.
 
Chattibotti ohjaa keskustelua nettisivukävijän kanssa ja tekee yhteydenotosta helppoa. Kun käytät chattibottia, kontaktit eivät valu kilpailijan syliin.
 
Saat liidit sähköpostiisi ja rajapinnan kautta suoraan markkinoinnin järjestelmääsi.

Jalmari-botti on ennalta käsikirjoitettu chatbotti, eli botin rakennusvaiheessa mietitään keskustelupolut valmiiksi.

Chatbotin keskustelun rakennuspalikoita ovat:

  • Viestit
  • Vastausvaihtoehdot
  • Tyhjät vastauskentät
  • Linkit
  • Kuvat
  • Arvioinnit
  • Sähköpostitriggerit

 

Chattibotin avulla voi rakentaa monenlaisia keskusteluja erilaisiin tarpeisiin. Chattibotti on helppo rakentaa ja se parantaa nettisivujen käyttäjäkokemusta, sekä ohjaa asiakkaita kohti nettisivuillesi asetettuja tavoitteita.

Jalmari-botin chattikeskustelut luodaan visuaalisessa ja hyvin käyttäjäystävällisessä näkymässä. Ideoi keskustelun runko sekä käsikirjoitus, ja toteuta botit näppärästi itse ilman IT-tukea. Chattibottien luominen on helppoa!

Avuksi chatbotkeskusteluiden ideointiin:

  • Mikä tavoite chatbotilla on?
  • Miten viestitään?
  • Mihin asioihin asiakas saa vastauksen botista?
  • Mitä tietoja kerätään?
  • Millainen asiakaskokemus tarjotaan?

Chattibotti sekä tuo yrityksellesi rahaa että säästää rahaa.

Jalmari-botin avulla saat enemmän asiakkaita. Ylivertainen asiakaskokemus syntyy, kun asiakas löytää tarvitsemansa tuotteet sekä palvelut helposti ja nopeasti juuri oikealla hetkellä. Jos asiakas ei löydä tarvitsemaansa tai nettisivut eivät ohjaa ostoprosessissa eteenpäin, asiakas lähtee sivuilta ja ostaa muualta. Ilman keskusteluyhteyden avaavaa yhteydenottomenetelmää menetät rahaa asiakkaiden poistuessa nettisivuilta tyytymättöminä.

Chattibotti säästää rahaa, kun se valjastetaan hoitamaan aikaa vievät rutiinihommat, antamaan vastaukset yksinkertaisiin kysymyksiin sekä toimimaan asiakaspalvelun apuna.

Chattibotin käyttöönotto kannattaa monestakin syystä:

  • lisää asiakkaita
  • säästää rahaa
  • palvelee 24/7
  • toimii matalan kynnyksen yhteydenottomenetelmänä
  • helpottaa navigointia nettisivuilla ja auttaa asiakasta löytämään etsimänsä
  • vastaa välittömästi yleisimpiin kysymyksiin
  • ohjaa tarvittaessa eteenpäin asiakaspalveluun, myyntiin, rekrytointiin
  • hoitaa rutiinitehtäviä
  • parantaa asiakaskokemusta
  • luo brändimielikuvaa
  • viihdyttää

Upotettu (InPage) chatbotti toimii osana nettisivujesi sisältöä. Voit lisätä chattibotin haluamaasi kohtaan sivuillesi ja aloittaa sujuvasti keskustelun nettisivukävijöiden kanssa. Nettisivusisällön sekaan upotettu chattibotti herättää mielenkiinnon häiritsemättä käyttäjäkokemusta.

Oikean alareunan chatbotti-ikkuna on perinteisempi vaihtoehto botin käyttämiselle. 

Yhdessä käytettynä bottityypit täydentävät nettisivusi ja saavat kävijät toimimaan asettamiesi tavoitteiden mukaisesti. 

Jalmari-botti ei käytä tekoälyä, joten rakentamasi chattibottikeskustelut ovat oman älysi varassa.

Ei tarvitse. Botit rakennetaan helpon visuaalisen käyttöliittymän avulla. Kun botti on valmis, järjestelmä luo automaattisesti koodipätkän liitettäväksi nettisivuillesi. Voit kopioida koodipätkän itse tai toimittaa sen nettisivujesi ylläpitäjälle.

Kyllä voit! Jalmari-botin asetuksista saa valittua bottikohtaisesti värit ja keskustelukuvakkeet. Botista tulee täysin yrityksesi brändin näköinen. Halutessasi voit käyttää veikeää Jalmaria, mutta parempi lopputulos syntyy kun luot yrityksellesi oman bottihahmon tai keskustelet omilla kasvoillasi.