Vitec Hotellinx Oy on ohjelmistotalo, joka on erikoistunut hotelli- ja matkailualan järjestelmiin. Yrityksellä on pitkä historia sekä vahva asema Suomen markkinassa. Asiakkailleen hyvin keskeinen ja toimintakriittinen järjestelmä tarvitsee jatkuvaa kehitystä vastatakseen asiakkaidensa tarpeita.
Hotellinx tunnisti tarpeen ulkopuoliselle asiantuntijalle, joka toisi tukea backend-puolen kehittämiseen. Inhouse-tiimin kanssa työskentelevä asiantuntija mahdollistaisi tarvittavien uusien ominaisuuksien sekä rajapintojen kehittämisen ketterämmällä aikataululla. Sitten piti vielä löytää sopiva kumppani.
Avoin kommunikaatio ja aito halu yhteistyöhön vahvisti kumppanivalinnaksi Qalmarin
Ensimmäisistä keskusteluista lähtien qalmarit korostivat aitouden ja läsnäolon tärkeyttä yhteistyöhön lähdettäessä. Tämä sopi Hotellinxin arvoihin ja vahvisti heidän haluaan tukea paikallista toimijaa. Asiantuntevan ja monipuolisen osaamisen taitavat qalmarit tunnistivat tarpeeseen vastaavan tekijän alta aikayksikön ja tarjosivat häntä proaktiivisesti projektiin.
”Qalmarilla ihmisten omat intohimot projektien ja teknologioiden suhteen ovat keskiössä, kun projekteja valitaan. Aiempi pitkä yhteistyö Hotellinxin kanssa loi heti ahaa-elämyksen, että tässä voisi olla asiantuntijallemme arvolupauksemme mukainen unelmaprojekti. Työnkuva esiteltiin Qalmarin asiantuntijalle Joonas Rivinojalle ja hän innostui välittömästi”, Qalmarin toimitusjohtaja Saku Hautala kuvailee hymy huulilla.
Konsulttitalon kanssa tehtävä yhteistyö tarjoaa myös vahvan edun, kun käytännössä työtä tekemässä ei ole vain yksi ihminen, vaan Qalmarin asiantuntija saa yrityksen tiimiltä täyden tuen ja nopeamman ratkaisun kohdatessaan ongelmatilanteita. Senior-tason osaajien kodista löytyy myös monenlaista muuta osaamista, joilla voidaan varmistaa ketterä, tehokas ja keskitetty palvelu, joka palvelee asiakasta monipuolisesti.
Muuttuva toimintaympäristö ja asiakkaiden tarpeet ovat Hotellinxin kehitystyön ytimessä
Hotellinxin kattavalla ohjelmistolla asiakkaat voivat pitää huolen päivittäisistä operatiivisista toiminnoista aina varauksesta laskutukseen sekä erilaisten myyntipisteiden ja ravintoloiden kassatoimintoihin. Ohjelmisto tarjoaa asiakkaalle myös muita tarvittavia rajapintoja, sillä se integroituu varauskanaviin, taloushallintoon sekä moniin muihin hotellin järjestelmiin. Integraatioiden kirjo kasvaa nopeasti ja uusia tarpeita ui pintaan jatkuvalla syötöllä.
Ohjelmiston jatkuva kehittäminen ja future proof-tuotteen toimittaminen asiakkaille ovat kehitystyön ytimessä ja luo hyvät toimintaedellytykset asiakkaille. Lisäksi palvelun luotettavuus ja tietoturva ovat toiminnan keskiössä.
Qalmarin asiantuntija Joonas Rivinoja hyppäsi mukaan Hotellinxin tiimiin ja pääsi nopeasti mukaan tekemisen vauhtiin.
”Projekti on edennyt oikein hyvin odotusten mukaan. Joonas on toiminut aloitteellisesti ja tuonut mukanaan tiimiin uutta osaamista, toimintatapoja sekä lisäarvoa näkemyksensä myötä, tästä pisteet kotiin!” Kehuu Hotellinxin toimitusjohtaja Sonja Taipaleenmäki.
Qalmari & Hotellinx yhteistyö tukee vahvasti palvelun kehitystyötä ja qalmarit ovat avoimesti viestineet kaikista tilanteista proaktiivisesti ja olleet suorassa yhteydessä asiakkaaseen. ”Yhteistyö on avointa ja mukavaa”, nostaa Sonja vielä esille.